onsdag 29 april 2009

bloomington

Trots det fina vädret och mina spännande arbetsuppgifter är jag ändå lite avundsjuk på min kollega som just nu befinner sig i Bloomington, Indiana på Kinseyinstitutet. Hon berättar om det här och här. Jag blir det för att Kinseyinstitutet är ett mecka för sexualitetsforskare och för att amerikanska universitetscampus (ffa i blomningstid kanske) är något av det mest underbara som finns. Och bara att befinna sig på samma universitet som den märkliga, paradoxala och galna forskaren Kinsey...

Förra sommaren - som ett slags förberedande verksamhet inför mitt nya projekt och min nya arbetsplats - läste jag T. C. Boyles roman The Inner Circle och därefter James H. Jones tjocka och ganska kritiska biografi och såg dessutom om filmen Kinsey, med Liam Neeson i huvudrollen. Den kanske inte är den mest märkvärdiga film som gjorts (och man får lite deja-vukänsla när Neeson gråter på slutet och säger inte "I could have saved one more" utan "I couldn't help them"), men ger lite känsla av vem han var i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar