onsdag 11 september 2013

trött och speedad

Höll gästföreläsning på grundkursen i Filmvetenskap här i Stockholm. Om Mai Zetterling och Flickorna -- jag har gjort det några gånger nu, men det slutar aldrig vara lika kul. Dels är det packat med studenter, dels är jag på mammas gata så att säga (även om jag måste damma av lite varje gång och faktiskt ofta kommer på en och annan ny sak i anslutning till förberedelserna) och dels är studenterna  pigga och nyfikna och väldigt, väldigt trevliga. Men man blir ganska utmattad av ett så intensivt pass -- jag vet att jag bara träffar dem en gång så jag måste liksom berätta ALLT och ändå vara tydlig och pedagogisk. En och annan groda lyckades jag kläcka ur mig också... men jag hoppas att jag var tydlig med att de var just grodor.

Så nu: trött och speedad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar