onsdag 21 augusti 2013

ups and downs

Ojojoj. Hösten kommer att bli intensiv -- verkligen tur att jag inte börjar på back! Har suttit och planerat och skrivit in saker i kalendern och gjort ett översiktsschema över höstterminen (var jag skall vara när, deadlines, disputationer och konferenser/seminarier). Den 24 september är det forskardag för institutionen i Stockholm och den 4-5 oktober är det Ekonomisk-Historiska mötet i Lund (min kollega Klara Arnberg kommer ju från ekonomisk historia). Flera saker skall skrivas (och skrivas klart, inte minst...). Men det som sakta men säkert börjar vakna i mig är känslan av att det är roligt igen. I våras hade jag lite av en svacka. Trots att jag faktiskt jobbade på en del och fick saker gjorda var det trögt, eller i alla fall mer trögt än det brukar. Som att springa på djupt vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar