onsdag 10 februari 2016

från ax till limpa

Processen rullar på där borta på Intellect. Får mail om omslag och om hur jag vill ha litteraturlistorna -- det är skönt att bollen ligger hos någon annan än en själv och det är roligt att följa arbetet på lite håll, men det är också nervöst. Minns när jag hade skrivit min avhandling så kunde jag vakna mitt i natten helt svettig ur någon mardröm där opponenten stod med ett dokument som bevisade att Mai Zetterling faktiskt hade regisserat ytterligare någon film på sextiotalet, eller att hon aldrig hade gjort någon film alls eller något annat knäppt.

Senare i dag skall jag presentera några delar ur boken på Mediehistoriska seminariet i Lund. Lite kul. För ganska precis sju år sedan presenterade jag det då alldeles nya projektet på ett seminarium där och jag tittade lite på powerpointen från det tillfället inför detta. Så väldigt tentativt och prövande! Och så många idéer varav bara några blev något till sist! Och så en massa annat som tillkommit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar