tisdag 19 april 2016

sedan sist...

Länge sedan jag skrev. Har ägnat mig åt mitt manus, främst -- gått igenom copy-editorns alla kommentarer och svarat på dem. Ofta ett enkelt ja eller nej, men ibland ett grävande bland referenser och vid ett tillfälle fick jag till och med djupdyka ner i UBs mage för att leta reda på en (!) Kvällsposten-artikel som jag hade glömt att datera. Lyckligtvis var det möjliga tidsspannet för när artikeln publicerades bara en månad, så jag behövde inte leta igenom fem år av kvällstidningsmaterial. När det var gjort fick jag kasta mig över tentorna i Sexualitet i ord och bild, så det sitter jag med nu.

Men jag har också varit i Växjö på mitt nya jobb. Fått e-post och nycklar och användaridentitet. Jag mjukstartar lite med en distanskurs om film, hälsa och miljö och det skall bli jättekul.

Och i fredags var jag på disputation på Malmö högskola. Charlotta Carlström försvarade sin avhandling om BDSM: Paradoxernas praktiker. Opponent var Don Kulick -- och vilket fantastiskt jobb han gjorde! Även om det är jättenervöst att disputera, är ju det tunga jobbet opponentens. Som disputand kan man ju inte göra så mycket mer än att svara. Opponenten är den som driver det hela. Kulick satte en hög ribba på samtalet genom att komma med vass och samtidigt respektfull kritik. Han var smart, beläst och rolig. Carlström försvarade sin avhandling bra men fick också möjlighet att utveckla saker som inte fått plats eller avgränsats bort av olika skäl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar