tisdag 10 mars 2015

från idé till färdigt paper

Återigen -- detta tycks hända varje gång! -- har jag suttit och stirrat på ett proposal jag skrev för flera månader sedan och undrat över vad i helvete jag tänkte när jag knåpade ihop det. Nu har det dock lossnat och jag har skrivit nästan halva det paper jag skall presentera på SCMS i Montreal om snart två veckor. Jag måste bli klar med det ganska snart, för jag skall också skriva två betydligt kortare workshop-presentationer, samt bli färdig med mitt kapitel till antologin om sexualitet i svensk film.

Mitt paper handlar om två Christina Lindberg-filmer och hur de har så att säga givit ekon i två mer eller mindre nya filmer -- dels om Anita - ur en tonårsflickas dagbok i relation till Nymphomaniac och dels om Thriller - en grym film i relation till Kill Bill. (Lustigt att båda nutidsexemplen är filmer som är gjorde i två volymer -- vad säger det egentligen?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar