torsdag 16 december 2010

"nästan klar"

Egentligen är det här stadiet jobbigt, "nästan klar"-stadiet. Jag är "nästan klar" med Twilight-artikeln och "nästan klar" med en ansökan jag håller på med. Båda skall vara klara innan jul, men jag vill ju helst så snart som möjligt, typ i går. Samtidigt försöker jag planera vårens kurs "Sexualitet och funktionshinder" som bör vara färdigplanerad innan terminsskiftet, trots att den inte börjar förrän i maj...

Medan jag kämpar för att få bort "nästan" från "nästan klar", kan ni gå in på FLM och klicka er vidare. Där finns ett helt gäng länkar till de senaste dagarnas diskussion om klass i svensk film (kontra klass i svensk litteratur), bland annat föranlett av Pernilla Augusts filmatisering av Susanna Alakoskis Svinalängorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar