tisdag 5 mars 2013

arbete pågår

Ett utdraget artikelskrivande är på väg mot sitt slut. Jag sitter och putsar och städar i enlighet med kommentarer från en kollega som läst igenom och haft synpunkter. Sakta med säkert börjar det bli något. Samtidigt har jag en lapp bredvid mig med två konferenspapers uppskrivna som jag vill bearbeta till artiklar under våren och tidiga hösten. Att bli klar med något betyder också att man kan börja på något nytt.

Men det finns ju annat pågående arbete -- undervisningen på Swedish Film and Television Culture går mot sitt slut. Komponerade en hemtenta till dem i går som jag är ganska nöjd med (svår men kul). De får den på måndag. Jag sitter och pular med ett book proposal för Boken (för nu börjar jag äntligen känna att jag är så långt kommen att jag kan våga skicka in ett sådant) och har bestämt att det skall i väg inom två veckor. Förlagen vill ha ett "sample chapter" så jag måste få ett av mina kapitel i såpass god form att det tål att läsas. Och så skall jag naturligtvis bestämma mig för vilket förlag som skall få äran att refusera mig först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar