lördag 30 november 2013

lördagslänkar

Lyckades skicka in den reviderade artikeln i går. Enormt skönt att ha det gjort -- naturligtvis är jag orolig för att behöva skriva om den igen, eller bli refuserad, men just nu ligger den inte på mitt bord och det är skönt.

Skall försöka komma i väg och se Lovelace å det snaraste. Den hade premiär i går och mottagandet i svenska tidningar har varit ganska ljumt, får man väl säga. Jag har egentligen inte så stora förväntningar på filmen -- det måste vara en av de svåraste berättelserna att skildra, med så många vändningar och så mycket tragik.

Och här kan man läsa om Kinseyinstitutets Masters and Johnson collection.

Den här artikeln -- helt icke-sexrelaterad -- delades på facebook häromdagen. Mycket intressant. Jag tycker att det är helfascinerande med sådana här oväntade språkutvecklingar. Fast jag kan inte se mig själv sluta med punkter i textmeddelanden. Jag är så gammaldags att jag skriver fullständiga meningar och retar mig enormt när jag råkar skicka i väg ett sms med ett korrfel. Nu är nog de flesta jag messar likadana som jag, men annars kan ju språkförbistringen innebära att jag uppfattas som aggressiv och kanske till och med ironisk/sarkastisk fast jag inte är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar