onsdag 4 december 2013

jobb, jobb, jobb

Jobb, jobb, jobb. Mitt i alltihop försöker jag förbereda en USA-vistelse under våren. Det är alltså tänkt att jag skall tillbringa vårterminen vid University of Illinois, Urbana-Champaign. Jättekul och spännande och allting, men också ganska krävande vad gäller planering

Till helgen skall det hållas seminarium/workshop med anledning av en antologi om sexualitet i svensk film som jag redigerar tillsammans med en kollega. Jag skickade in ett ganska ofärdigt abstract till mitt kapitel och skall nu försöka sätta ihop en presentation som är i alla fall lite utförligare.

Jag skickade ju in den där reviderade artikeln i fredags och håller nu på med en gammal sak -- ett konferenspaper som jag tänkte kunde bli aritkel. Men det behöver byggas ut och skrivas om. För att det inte skall bli för tungt att lyssna på, brukar jag skriva in lite talspråkligheter och saker där jag tänker att miner och gester skall understryka vad jag menar i mina presentationer. Och det funkar ju inte i en artikel.

Sedan har jag det där bokkapitlet som jag skrev i somras. Det har nu blivit kommenterat av redaktörerna och skall skrivas om ganska rejält. Det var spretigt och ofokuserat så det säger jag inte så mycket om, men det skall ju göras.

Och så lite tentarättningar, LADOK-rapporteringar samt planer inför vårens eventuella ansökningar om forskningsmedel.

Och så naturligtvis Blobben. Alltid i mina tankar, inte alltid högst upp på skrivbordet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar