måndag 17 oktober 2011

måndag

Sitter och städar i mitt kapitels notapparat som emellanåt är en sorglig djungel. Hur ofta jag än säger åt studenterna när jag handleder att de aldrig skall lämna trassliga referenser med ord som "någonstans? KOLLA!" någon längre tid, får jag erkänna att jag själv har gjort det. Men i dag blev det stora röjaredagen och nu har jag bara några noter kvar (där de artiklar och böcker jag hänvisar till rent fysiskt finns på annan plats än jag själv)... Det känns alldeles utmärkt. Lyckades beställa några kompletterande böcker också, som jag tror kan vara relevanta i sammanhanget. Kan dessutom meddela att den där post it-lappen nu kan åka ner...

Fick ett författarformulär från Nordic Academic Press att fylla i inför släppet av vår Twilight-bok. Av ren nyfikenhet -- den har ju inte ens kommit från tryckeriet ännu -- gick jag in på amerikanska Amazon och kollade. Och man blir lite knäsvag av glädje och nervositet (förväntan?) när man ser sådant här.

Och så har jag läst ut Scandinavian Blue, som avslutas med en epilog där det berättas vad som "hände sen" med många av de personer som figurerar i boken. Ett bra grepp, för det är ofta man undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar