fredag 25 november 2011

framtidsdagar och annat

Det har varit en ganska intensiv vecka. Framför allt kanske Framtidsdagen för mastern i sexologi som var ett arrangemang som vi hade organiserat för studenterna, både de som går nu och för de som precis gått ut. Inbjudna talare var två av våra doktorander, två från den allra första kullen på mastern i sexologi som berättade om förändrade arbetsuppgifter och hur man får chefer och andra att förstå nyttan av den nya kompetensen, samt två av våra medarbetare som berättade dels vad sexolog som yrke innebär och dels om hur man söker auktorisation som sexolog. Dessutom hade vi två studievägledare på plats som berättade lite om hur man kan tänka när man skall försöka planera sin framtid. Det blev alldeles lysande, mycket tack vare de spännande och belysande presentationerna som gjordes.

Samtidigt försöker jag planera vårterminen. Trots att jag börjar i Stockholm i januari, kommer jag ändå att hålla i kursen Sexualitet i ord och bild på mastern i sexologi som ges till våren. Vissa kurser är liksom bara så tätt knutna till ens egen forskning att det är svårt att släppa dem... Men i Stockholm skall jag undervisa på Swedish Film and Television Culture och det skall också bli jätteroligt. Jag ser fram emot båda kurserna, men eftersom de ligger parallellt under första halvan av terminen är själva planeringen ganska jobbig (teleportation och kloning är ju dessvärre inte riktigt görbart, liksom).

Jag håller också på att läsa ett avhandlingskapitel om svensk sexualupplysningsfilm av Elisabet Björklund som är doktorand i filmvetenskap.

Sedan är det diverse annat. Tillräckligt för att keep me busy, om man säger så. Men i kväll skall jag koppla av genom att äntligen se Breaking Dawn part I! Stort uppslaget i Sydsvenskan i helgen var vampyrernas ihållande grepp om publiken. Bland annat uttalar sig jag själv och två av de medverkande i antologin, Karin Nykvist och Pierre Wiktorin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar