torsdag 5 januari 2012

the mundane

Medan regnat strilar ner utanför fönstren ägnar jag mig åt så tråkiga saker som att boka tågbiljetter till Stockholm. Jag skall ju ägna mig åt något slags långpendling, eller snarare växla mellan att arbeta hemifrån och att vara på plats. Insåg försent att jag borde ha gått med i SJ Prio för att samla poäng -- det är gjort nu, men jag hade fått massor av poäng på de bokningar jag gjorde...

Jag måste också lösa frågor kring min tjänstledighet, lära mig en ny nätbaserad undervisningsplattform (eller vad det heter), fixa med två e-postar (eftersändning eller sammanslagning?), få en arbetsplats i Stockholm osv osv osv. För att inte tala om de flyttkartonger som måste packas...

Förkylningen tycks i alla fall äntligen vara på bättringsvägen.

2 kommentarer:

  1. Intressant forskningsområde. Har du precis börjat eller är boken "snart" klar?

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! Jag har hållit på till och från i tre år och är just precis "snart" klar. Inom ett halvår skall det finnas ett manusutkast.

    SvaraRadera