tisdag 21 maj 2013

om porr, kondomer och bordellhärvan

Eftersom jag var bortrest i helgen upptäckte jag först nu att Sydsvenskan hade ett porreportage i förrgår. Det handlar om porrindustrin på den amerikanska västkusten och om kondomtvånget. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Jag är skeptisk, både ur ett HIV-preventivt perspektiv och ur ett branschperspektiv.

I går snöade jag in ordentligt på Call Girl, bordellhärvan och geijeraffären. Nu sitter jag och läser om Makten, männen, mörkläggningen som ju har ett visst sensationalistiskt drag som gör mig lite tveksam i mitt förhållningssätt till den. Mitt paper skall handla om hur två filmer (Mannen från Mallorca och Call Girl) väljer att berätta den här historien, så jag behöver väl egentligen inte ta reda på vad som är sant eller inte. Och det är jag tacksam för, för det verkar i det närmaste omöjligt. Men jag behöver ha viss koll på vilka berättelser som har berättats om bordellhärvan och det är inte heller helt lätt. I Makten, männen, mörkläggningen är dessutom vissa namn de rätta namnen, andra namn fingerade och ytterligare andra bara helt utelämnade (av typen "en känd journalist sade till oss att..")

1 kommentar:


  1. god dag var och en, jag har kommit att berätta för världen om hur jag botades från hiv-aids. Jag tror aldrig att det fortfarande finns bra växtläkare tills jag träffade läkaren okos, jag lider av hiv-aids i goda 15 år men är nu gratis och alla medicinska tester bevisa att jag är botad, är glad idag, en vän till mig som drabbades av HERPES får också medicinen och nu är hon botad, det är anledningen till att jag har kommit att säga världen att en sanningsläkare okos växtbaserade hem är lösningen på ditt problem,
    varför vänta och lida när det finns någon som Dr okos
    som kan bota alla sjukdomar
    HIV / AIDS
    CANCER /
    HEPATITIS B VIRUS,
    Herpes
    astma,,
    Diabetiker 1 & 2,
    STAVA
    TORFTIGHET
    STROKE
    SEXUELLT ÖVERFÖRBARA SJUKDOMAR
    dö inte i tysthet, allt du behöver är att kontakta honom, okosherbalhome@gmail.com kan du också kontakta via hans whatsap-nummer +2348134156715
    okosherbalhome@gmail.com

    SvaraRadera