fredag 23 januari 2015

fredag efter en lång vecka

Motsägelsefulla nyheter från England: The Sun upphör tydligen inte alls med sina Page Three girls. Ja, det lät ju lite som ett aprilskämt...

Den här veckan låg framför mig i måndags som en riktig "hell week" -- två första föreläsningar på Moving Images and Gender och dessutom debut för mig på den kursen, introduktion på Sexualitet i ord och bild, samt deadline på korrektur till förlaget på den ena antologin. Ovanpå det har det plingat ordentligt i mailboxen, dels med anledning av tre (!) bokkapitel som börjar komma till sitt absoluta slutstadium innan redaktörerna (lyckligtvis inte jag, i de här fallen) skall skicka in slutmanus till sina respektive förlag, och dels eftersom jag och min medredaktör på den andra antologin jag jobbar med håller på att förhandla med ett förlag till den.

Men nu är korrekturet inskickat och kursstarterna avklarade. Deadline för de där kapitlen ligger något längre i framtiden. Och det lustiga är att när jag ser tillbaka på veckan känns det bara bra, inte minst för att det har varit så roligt med undervisningen på båda kurserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar