lördag 7 februari 2009

skrivkramp

Jarlartikeln går trögt. Jag hade nog hellre skrivit om Modstrilogin men den HAR ju faktiskt folk skrivit en massa om och det passar inte in i sammanhanget heller. Kanske blir det extra svårt eftersom jag har så kluvna känslor inför Jarl - å ena sidan beundrar jag hans skicklighet och hans patos och tycker att det han vill säga med sina filmer är sympatiskt, å den andra tycker jag att han är problematisk. Jag vill skarpsynt analysera naturromantiken i Hotet och Naturens hämnd för att på så vis demaskera dess olidligt naiva ideologiska konsekvens och samtidigt kan jag inte annat än att hålla med - miljöförstöring är hemskt, Tjernobyl var en fruktansvärd katastrof och den drabbade helt klart tredje part, och det är synd om samerna. GAH!!! Jag hade tänkt skriva ca 750 ord i helgen för att komma ikapp lite men när jag öppnade dokumentet för en stund sedan slutade det med att jag strök 200 ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar