onsdag 12 maj 2010

jobb

I dag på morgonen träffade jag en kollega som jobbar i USA -- vi åt frukost tillsammans och pratade jobb. Hon medverkar med en text i antologin om svensk film och är generellt väldigt duktigt, helt enkelt.

Annars känner jag mig rätt utmattad. Lite beror det kanske på dagens extremt ruggiga väder, men det har varit en lång och intensiv termin som ännu inte är slut. Allting känns som om det är "ett sista lyft" som gäller -- antologin skall harvas ett par varv med bland annat bilder, korrekturläsning och index, de två uppsatser jag handleder skall gås igenom en sista gång innan inlämning, Bergmanartikeln skall bearbetas, 8mm-artikeln skall färdigställas och ett lektorat skall sökas...

I nästa vecka skall jag prata om porr med en grupp studenter i socialt arbete. Det skall bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar