torsdag 14 april 2011

russinen ur kakan

Hm. Det känns som om journalisten i City lite plockade russinen ur kakan när han skrev den här artikeln. Mina uttalanden måste sättas i kontexten av att jag höll en presentation på ca 30 minuter inför mina kolleger och den här journalisten. Därav den i artikeln inte fullt så vitsiga kommentaren "Säger en kollega att hon sett mig genom skyltfönstret på Taboo skulle jag svara 'jaha'" -- eftersom mina kolleger allihop också håller på med sexforskning och vet vad som är mitt forskningsområde är det ju liksom lite av en moot point.

Jag hävdade inte heller att det numera är totalt (i betydelsen endast) inriktat mot kvinnor. Eller att kvinnor inte går i andra sexbutiker än sådana som är kvinnoinriktade. Och så vidare. Men journalister och forskare har ju helt enkelt lite olika jobb och jag gillar att han gick och pratade med folk på Grottan och Taboo. Och, ja, det är lite smickrande att hamna i tidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar