torsdag 7 april 2011

so far so good

Har snart klarat av den här veckan, som när den väl blev av inte var fullt så jobbig som jag var orolig för. I förrgår var jag i Göteborg och pratade om Mai Zetterling med ett gäng jättetrevliga masterstudenter. Först föreläste jag och sedan diskuterade vi Flickorna. Det var också en ganska produktiv resa på så vis att jag numera har blivit van vid att jobba på resande fot och det är så otroligt lugnt att sitta med jobb -- ofta en eller två isolerade uppgifter -- och inga distraktioner mer än en liten blick genom fönstret emellanåt. Man får helt enkelt undan en del som annars kan vara svårt att hinna med. I like.

I går pratade jag om sexuella rum för ett helt annat gäng studenter, nämligen på Arkitektur och visuell kultur på Urbana studier här på MAH. Om masterstudenterna i Göteborg var jättepratsamma var den här gruppen ganska tyst. Det gör ju egentligen inte så mycket -- jag visste ju vad jag ville säga -- men när man pratar om sex (för det handlade egentligen mer om sex än om porr) känns det alltid lite svårt att veta hur det landar om man inte får några frågor.

Om en liten stund är det dags för ämnesgruppsmöte där vi bland annat skall diskutera den nya utbildningsplanen. Det är liksom sista lyftet denna vecka -- i eftermiddag skall vi ha seminarium om den där antologin som jag inte är redaktör för, men där behöver jag inte vara drivande vilket är skönt.

Och så i morse plockade jag fram utskriften av så långt jag hade kommit på det kapitel jag lade åt sidan för ett par veckor sedan. Det kändes bra -- det är bara att fortsätta skriva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar