torsdag 14 februari 2013

forskarmödor

Stockholm. Undervisning på Swedish Film and Television Culture i morgon -- diverse praktiskt i dag.    Naturligtvis glömde jag att ta med dokumentet med min snart klara uppdaterade CV.

I går satt jag och letade filmer i Kinseyinstitutets katalog. Än så länge har jag inte hittat några matchande filmer (jag har bara gått igenom en del av deras material), men jag kände ändå forskarnyfikenheten vakna till liv. Visst vore det kul om någon eller några av de filmer som sannolikt visades i Malmö 1971-1976 fanns där! Inte bara för att jag skulle kunna se dem, utan också för att det på något sätt skulle kännas som om världen hängde samman på något vis. Jag kan inte riktigt förklara det, men det faktum att jag ibland lyckas matcha ihop filmer från Statens biografbyrås granskningar med filmer som de facto finns (det har ju hänt med bland annat en del av Lasse Braun-materialet) gör mig till en väldigt glad forskare.

Oavsett vad vill jag absolut dit och titta på film, även om det kanske inte blir i anslutning till det här projektet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar