onsdag 3 april 2013

business as usual

Rättar tentor, ändrar i texter efter kommentarer och ovanpå det en del administration. Jag håller också på att beta mig igenom kapitel för kapitel i Boken -- det olycksaliga kapitel ett verkar äntligen ha fått hyfsad form, kapitel två är så gott som klart och nu är jag på kapitel tre som behöver en del arbete. Sedan föreslog min kollega att kapitel fyra skulle bli avslutande diskussion så jag har saxat ur partier som fått gå in i de tre andra kapitlen och sparat vissa som skall bilda underlag för diskussionen. Jag vet, det låter inte som om jag har kommit längre än för ett halvår sedan, men det har jag. Skillnaden är i första hand mental, men bara att få styrsel på kapitel ett var en välsignelse.

Har beklagat mig länge över att andra boken är svårare än den första. Stackars nydisputerade som äntligen blivit klara med sina avhandlingar har tittat argt på mig men jag vet att jag har rätt. En annan, mer senior kollega med erfarenhet av flera böcker höll med mig men tröstade mig med att tredje boken går av sig själv. Så det finns något att se fram emot. Bara jag klarar den här så blir det lättare sedan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar