onsdag 10 april 2013

i stockholm

I Stockholm. Våren är försenad också här. Solen skiner, förstås. Man får vara glad för det lilla. Insåg i dag att det bara är några veckor till SASS-konferensen i San Francisco och att jag har ett paper att skriva. Så det påbörjade jag på tåget. Skrev, i vanlig ordning, lite sådär stream of consciousness-aktigt vad jag tycker behöver sägas och insåg snabbt att jag måste strukturera upp det ganska rejält för helt plötsligt var nästan halva utrymmet taget. Naturligtvis behöver alltid sådana där första utkast bearbetas rejält men den här gången måste jag nog vara extra stringent, helt enkelt. Ibland är det mycket svårare att skriva kort än att skriva långt...

Läser just nu Taking Place: Location and the Moving Image, redigerad av John David Rhodes och Elena Gorfinkel. Gorfinkel har skrivit ett kapitel om Times Square i sexploitationfilmer. På tal om platser håller jag också på att, långt efter alla andra, se TV-serien Bron som så väldigt tydligt tematiserar platsen -- inte bara Öresundsbron itself utan även de två städer den sammanbinder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar