tisdag 21 januari 2014

vardag i urbana

I dag är det riktigt, riktigt kall här. Sju grader Farenheit vilket är väl typ 14 minusgrader var det i morse och även om solen trots allt värmde en aning (om man befann sig i direkt solsken i lä) höll det i sig under dagen. I dag träffade jag prefekten och diskuterade lite vad jag skall göra när jag är här. Sedan skickade jag in titel och abstract inför en gästföreläsning jag skall hålla i april -- om Call Girl, vilket passar bra eftersom den är ett av mina projekt under våren. Jag har också pulat lite med det seminarium som skall ske här i Urbana med deltagare i antologin om sexualitet i svensk film -- vi hade ju ett med de svenska forskarna i Stockholm i december och skall ha ett med de amerikanska forskarna här i februari. Och fortsatt att beta av kommentarerna på det där kapitlet jag reviderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar