fredag 23 maj 2014

datorpanik och kondomtvång

Reviderade kapitel fyra i går. Vid dagens slut satt jag helnöjd med ett kapitel som kändes liksom fullständigt -- kanske lite putsning och naturligtvis språkgranskning, men på det stora hela klart. Skulle bara spara och skriva ut och så helt plötsligt bara hängde sig hela wordprogrammet och bara dog! Jag lyckades återskapa dokumentet och hitta vilka ändringar som inte sparats och grävde fram anteckningarna ur papperskorgen och förde in dem igen. Svettigt.

Sedan gjorde jag dubbel back-up på allting.

Kondomtvånget fortsätter att orsaka protester inom porrbranschen i Kalifornien. Det pågår en twitterkampanj. Det mest cyniska argumentet, säger Michael Stabile från kink.com i ett citat i artikeln, är att porrfilmer med kondomer säljer inte lika bra som sådana utan. Och det är ju sant, men jag tror inte det är ett argument som köps av de som förespråkar lagen. Jag tolkar lagen som antiporr snarare än pro-safe sex, av en rad olika anledningar som jag diskuterat här på bloggen tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar