tisdag 6 maj 2014

lewinsky

Fast en sådan här sak piggar ju upp. Stor intervju med Monica Lewinsky i kommande Vanity Fair. Lite kul -- för några veckor sedan när jag höll mitt föredrag om Call Girl här, gjorde jag en jämförelse mellan Bordellhärvan och Clinton/Lewinskyskandalen. Lite magstarkt kanske, att uttala sig om ett lands politiska skandaler när man befinner sig i det, men jag tror att jag höll en okej ton. Fast jag vet inte om jag hade fel: jag påstod att skandalen var utredd, vad man än vill säga om The Starr Report och impeachment-grejen som ju naturligtvis hade sina egna agendor och så vidare, så reddes saken ut, i minsta detalj. Vi vet mer om vad som hände än vi kanske vill veta. Och där finns inte så mycket kvar att spekulera om. Bordellhärvan är ju tvärtom -- vi vet alldeles för lite och det finns massor av spekulationer.

Tycker i och för sig att Jezebel-inlägget slår lite onödigt hårt på Lewinsky. Raljerande och insinuant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar