torsdag 1 mars 2012

ditten och datten

Känner mig lite matt av flängandet. Eller, tja, det är väl inte så farligt men med en förkylning som ligger på lur dessutom tappar jag lite av min vanliga orientering i vardagen. Och så upptäcker jag att en bok jag tänkt använda ligger någon helt annanstans, eller att jag har glömt att lägga över ett dokument i dropbox/på usb eller maila till mig själv och att det nu ligger i tryggt förvar på en hårddisk jag inte kommer åt på fyra dagar (måste börja använda min externa hårddisk lite mer konsekvent!).

Men jag har ju missat att länka till två, nej tre kul saker som gäller Twilight-antologin: dels har en dansk kollega, Rikke Schubart, skrivit om den på den danska vetenskapsbloggen, dels recenserades den i Borås tidning redan före jul, och dels recenserades den i Sydsvenskan för någon vecka sedan. Vi trodde nog inte alls att den skulle få särskilt mycket uppmärksamhet i dagspressen eftersom den är på engelska, så det här är verkligen över förväntan.

City ställde i dag frågan till några nyckelpersoner i Malmös nöjesliv om huruvida det borde finnas en strippklubb i Malmö. Svaret var ett rungande nej från fyra personer medan två sattes upp som kanske trots att de egentligen var snarast lite avvaktande.

Nu måste jag ägna mig åt lite kursadministration -- en tenta är konstruerad och utdelad, en återstår som skall delas ut på måndag.

2 kommentarer:

  1. Svara ja på frågan om det finns behov av stripp-klubb i Malmö är definitivt politiskt inkorrekt. Om frågan ställs på gatan till gemene kvinna och man och tillåter anonyma svar skulle fördelningen mellan postiv och negativ förändras dramatiskt.

    SvaraRadera
  2. Jag tror absolut att du har rätt i att ingen vill skylta med namn och verksamhet i tidningen och säga ja till strippklubb i Malmö.

    SvaraRadera