fredag 3 februari 2012

crazy days

Trots att båda kurserna jag undervisar är jättekul måste jag nog erkänna att jag är lite splittrad för tillfället. Arbetsbördan är inte orimlig, studenterna är spännande och roliga att jobba med och jag gillar de tvära kasten -- från Hets (1944) och svensk film under andra världskriget inför internationella filmstudenter på grundnivå till sexuella stereotyper inför sexologstudenter på masternivå. Det är inte så att jag beklagar mig, för jag älskar verkligen mitt jobb, men det som splittrar mig just nu är själva övergången till en ny arbetsplats medan jag fortfarande har en liten fot kvar på min gamla. Och det är nog bara att acceptera att det är så och att det kommer att fortsätta vara så ett tag innan jag vant mig. Nya rutiner, nya lokaler, annorlunda teknik, andra sätt att tänka i förhållande till studenterna och undervisningen. Ny internetplattform med andra förutsättningar, ny ansvarsfördelning, ny e-post.

Annars kan man läsa om vad som händer med de där leksakerna som följer med barntidningar på KB:s blogg. Tidningarna skickas ju in som pliktexemplar till KB och då följer de där leksakerna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar