måndag 14 april 2014

just another manic monday

Hann inte mer än komma till jobbet så ramlade en miljon saker över mig. Har haft fullt upp hela dagen och nu sitter jag och petar med min presentation inför i morgon. På lunchen smet jag in på "Undergraduate Research Symposium" där ett litet gäng av grundstudenterna presenterade sina projekt -- många hade gjort filmer. Det var kul. Sedan fastnade jag i biblioteket en stund och pratade film med bibliotekarien apropå en bok jag hade beställt. Det var också kul. Men nu sitter jag bara och biter på naglarna och är nervös medan jag pular med presentationen, skyfflar runt bilder i powerpointen, stryker partier och skriver om och funderar över var gränsen går mellan tydlig och övertydlig. Eftersom jag stökade till det sist och det blev klyddigt och spretigt, känns det som av yttersta vikt för åtminstone min sinnesro att jag vet precis vad jag skall säga och i vilken ordning.

Tom of Finland blir frimärke! Nyheten har cirkulerat på facebook bland mina finsktalande vänner ett tag, men det här var första gången jag såg den på svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar