tisdag 18 mars 2014

och så lite blandat

Kinseyinstitutets Catherine Johnson-Roehr recenserar (kort) Vivienne Maricevic bok She Shoots Men. Det är alltså inte en bok om manshat utan tvärtom (eller, ja, bokens titel och dess betydelser kan ju diskuteras i all oändlighet...) en fotobok med manliga nakenmodeller. Här är en längre artikel ur New York Magazine om hennes arbete.

Betar av de där framgångsrika oscarsfilmerna. Såg Dallas Buyers Club i går. Matthew McConaugheys kroppstransformation var imponerande och jag tyckte överlag att han var bra. Ämnet för filmen är angeläget och det är intressant att HIV och AIDS börjar få sin historieskrivning nu. Men jag tyckte ändå inte att filmen var en fullpoängare. Jag tror att den här recensionen ligger rätt nära min egen uppfattning. Skulle vilja samla alla filmer, TV-serier och romaner om åttiotalets AIDS-epidemi och göra något av dem, men det finns säkert personer som är mer lämpade för det än jag.

Sitter och kämpar med min gästföreläsning inför i morgon. Är väldigt nervös. Känns som om den ordinarie läraren har gjort så mycket reklam för mitt inhopp att förväntningarna är sky high.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar