måndag 10 mars 2014

sue eakin

Lyckades till sist se Oscarsvinnaren Twelve Years a Slave. Sent på det, jag vet, men vissa filmer drar man sig för att se trots att man tror att de är bra (eller kanske just för att man tror att de är bra, och handlar om hemska saker på ett bra, det vill säga övertygande, sätt). Det tog lång tid innan jag såg Schindler's List också. Anyhow, jag hittade den här New Yorker-artikeln om Sue Eakin, kvinnan som ägnade sitt liv åt Solomon Northups berättelse.

Annars arbetar jag på. Läser och kommenterar antologitexter, reviderar artikel och förbereder paperpresentation inför en konferens i slutet av veckan. I nästa vecka skall jag hålla en gästföreläsning på en kurs i Gender, Sexuality, and Popular Culture om Millennium-serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar