måndag 23 november 2009

assessment

Fick ett mail med några frågor från översättaren om vår tyska artikel om porr och nationalitet. Det är lite kul när man får sådana lite kluriga frågor och man inser att man faktiskt kan svara på dem, eller åtminstone föra ett välgrundat och någotsånär genomtänkt resonemang utifrån dem. OK, det där lät lite skrytigt, men det är inte så jag menar. Jag menar att det känns som att jag faktiskt har lärt mig något under det här året som gått. Fast lustigt nog med kunskap -- ju mer man skaffar sig desto mer vet man att man inte vet!

Sedan ramlade det in ett mail från Filmmuseet i Amsterdam (via den tyske översättaren, faktiskt). De håller på att sätta ihop en erotisk kollektion och ville att jag skulle kommentera en lista med skandinaviska filmer. Jag printade ut listan och insåg ganska snabbt att även om jag inte sett alla filmerna, kan jag identifiera i princip allihop och borde utan alltför stora efterforskningar kunna kommentera dem.

Och ändå, ändå har jag så mycket arbete kvar! Känner mig nästan lite svindelmässig när jag tänker på det... Samtidigt är jag inne i en effektivitetsperiod just nu, det ena efter det andra blir gjort och det bådar ju gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar