torsdag 23 september 2010

tre snabba

Fantastisk FilmFestival öppnar i dag! Kolla in programmet och läs mer här.

Och i år fyller Psycho femtio år. Läs Jacob Lundström om filmen som lärde oss att inte avslöja spoilers i Aftonbladet.

Slutligen: jag håller fortfarande på att läxa upp mig själv för att jag inte satte mig in i Sverigedemokraternas politik bättre innan valet. Mer och mer står det klart för mig att den taktik som så många försökte sig på, att tiga ihjäl dem, var feltänkt. Anders Hellström på Malmö högskola släpper nu sin bok Vi är de goda och diskuterar den i dag med Niklas Orrenius på Malmö högskolas Gäddan. Eftersom jag inte läst boken kan jag inte uttala mig om den, men citatet i intervjun med honom, "Det är ingen hejd på starka moraliska reflexer hos debattörerna", tycker jag låter lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar