tisdag 5 januari 2010

god fortsättning

God fortsättning på er. Här är det lågkonjunktur för allt just nu och jag är väldigt glad över att alla helger snart, snart är slut (kan inte någon införa att julafton alltid skall ligga en fredag, som midsommarafton, så att inte arbetsveckorna blir helt uppstyckade?). Lustigt nog längtar man så otroligt efter lite ledighet i mitten av december men efter julafton och nyårsafton känns det som om man hoppar av otålighet över att få komma i gång igen och så blir man bara bromsad av trettonhelgen... Fast kanske är det bra att tvingas vara ledig så mycket att man bara längtar efter att få arbeta igen?

Jag har småjobbat med de där introduktionerna och gjort en föreläsningsplan inför vårens kurs i Sexualitet i ord och bild som nu bara skall okejas av mina gästföreläsare innan jag lägger ut den till studenterna. Upptäckte också när jag plockade upp kalendern för 2010 att jag skall hålla föreläsning om svensk film för utbytesstudenter på onsdag i nästa vecka -- det skall bli kul, att prata om film-film för en gångs skull igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar