måndag 18 januari 2010

kursstart

På torsdag drar kursen Sexualitet i ord och bild i gång. Det är alltid spattigt inför en kursstart, men de kursstarter som sammanfaller med vårterminsstarten är spattigare än vanligt eftersom dels är det inget lov eller någon ledighet mellan, dels börjar vårterminen en bit in i januari i stället för första januari av någon gammaldags och traditionell anledning som jag inte riktigt förstår. (Har med tjugoveckorssystemet att göra, antar jag, att varje akademisk termin skall bestå av tjugo veckor och vill man inte börja höstterminen en vecka in i augusti måste man hålla på till ca den 20 januari.) Trots spattigheten är jag nöjd med hur kursen är planerad i alla fall -- några förbättringar från förra året har gjorts och det betyder att den känns mer helgjuten och gedigen. Inte mindre än tre gästföreläsare är engagerade den här gången och litteraturlistan är reviderad.

Det känns som att hela dagen har gått åt till administration, kopiering, telefonssamtal och mailande. Det är inte helt sant: jag har ägnat mig åt antologin, läst en del, och undersökt möjligheterna för digitalisering av 8mm-film för nu har jag en liten samling filmer. Den är ännu inte så stor, men det är en början i alla fall.

Upptäckte också att föregående blogginlägg var mitt tvåhundrade. Är visst inte så bra på det där med märkesdagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar