torsdag 14 januari 2010

svettig

Jag är lite svettig efter en intensiv arbetsdag då jag skickat in tio texter för språkgranskning. För att ge er en aning om omfattningen på vår antologi, kan jag meddela att det är mindre än en tredjedel!!! Som sagt, svettig, och det känns som om jag skulle kunna arbeta dygnet runt den närmaste tiden och ändå inte hinna bli klar. Samtidigt pressar den övriga tillvaron på med administration, föreläsningsplanering, föredrag som skall hållas, seminarier och annat.

Föreläsningen i går om svensk film för utbytesstudenterna gick i alla fall helt OK. Tyckte själv att min engelska var ganska ringrostig -- har inte undervisat på engelska på länge -- men jag hoppas att de hängde med åtminstone och hade överseende med både språkliga grodor och ett och annat lite väl långdraget letande efter rätt ord...

Undrar om jag hinner gå igenom ett par texter till innan jag måste bege mig hemåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar