tisdag 2 februari 2010

fortsatt intensivt

Undervisade på Orkanen i går, om queerteori. Det var kul, fast jobbigt -- när man skall gå in och göra en enstaka insats sådär (jag skall träffa samma studenter en gång till om tre veckor), tenderar föreläsningen att bli en ganska kraftig urladdning. Jag var rätt trött efteråt, men satt och jobbade några timmar i alla fall innan jag tog mig hem.

Skickade in ett proposal till en konferens i söndags. Det är den där NECS-konferensen som var i Lund i somras. I år skall den vara i Istanbul, lite coolt. Jag återser gärna Istanbul även om jag får erkänna att jag drar mig för att åka dit sommartid. Mitt paper -- om det blir antaget -- kommer att utgå direkt från mitt projekt eftersom konferensens tema är "Urban Mediations" och mitt projekt handlar ju, bland annat, om "urban space" eller snarare "negotiated urban space".

Annars fortsätter stressen. Guldbaggegalor, filmfestivaler och kampen om Stieg Larssons eftermäle snurrar förbi i bakgrunden, men jag hinner bara snabbkolla och inte sätta mig in, inte kommentera. Läs Hynek och FLM om Göteborgs Film Festival och om Roy Anderssons utspel i Svenska Dagbladet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar