tisdag 1 december 2009

bara en eller två...

... bollar i luften i dag. Det löste sig med tyskan, skönt. Jag blev klar med de sista justeringarna av genre-artikeln och skickade in den. Också skönt. Har en hel del att läsa, men jag uppfattar den arbetsbördan som rimlig att klara av på stipulerad tid. Så i dag har jag huvudsakligen koncentrerat mig på att arbeta med censurartikeln. Den kommer tyvärr inte att bli klar i dag, men jag är rätt säker på att jag kan lämna den i från mig med gott samvete i morgon.

Och Berl Kutchinsky blir bara mer och mer intressant. Önskar att den inte var lånebok så att jag hämningslöst kunde stryka under, klottra i marginalerna och vika ner hörn. Nu får jag nöja mig med en och annan försiktig postit-lapp. Han har en icke-teoretisk, no nonsense-approach som jag gillar (han är -- eller snarare var -- ju kriminolog).

7 kommentarer:

  1. Har du sett inledningen till Making Violence Sexy av Diana Russell? Där förstår man hur viktig Kutchinsky och det danska exemplet var. Ska förresten skicka dig det utlovade kapitlet om Danmark snart, har också två-tre bollar i luften just nu..

    SvaraRadera
  2. Förhoppningsvis är du en skickligare jonglör än jag. Tack för tipset. Känns som om det alltid är du som tipsar mig...

    SvaraRadera
  3. Vet inte om jag är så bra jonglör precis, men kämpar på. Jag tar ju tips från bloggen hela tiden, så tänk inte att tipsen bara går ena vägen.. Kul att dela med sig förresten när man hittar något spännande..

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Det ser lite konstigt ut ovan, men det beror alltså på att jag lyckades posta samma kommentar tre gånger...

    SvaraRadera