tisdag 10 mars 2009

sex shop i dag

Besökte Taboo i går. Det ligger nära min arbetsplats och är en känd samtida sex shop i Malmö. Jag vet åtminstone två ställen till: Grottan, som torde vara den äldsta nu existerande sex shopen i Malmö och ett lite skumt ställe på Bergsgatan som bara heter Film&Video och har traditionellt svarta fasader. Taboo bekräftade annars min tes om hur sexklubbar/sexbutiker har förändrats för att anpassas till tiderna -- den var delvis kvinnoorienterad, med en hel vägg med dildos och massageapparater. Många varianter på Mr Rabbit... Mycket sexiga underkläder. En del av porrfilmerna riktade till par. De "svarta affärerna" har blivit vita. Uppfattar att detta är en generell trend, är rätt säker på att jag läst om det i AVN.

Men nu till det intressanta: de visade film. På en dörr en bit in butiken satt en lapp om filmvisning och jag gick och frågade i kassan. För 75 kr får man gå in och bakom den vita dörren finns enskilda rum med filmvisning. Eftersom jag är lite blyg av mig, lyckades jag inte ta mig mod till att gå in och titta, men det kommer, det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar