tisdag 17 mars 2009

stadsvandring

Har varit på min första photo tour. Gick runt Möllevångstorget och på Nobelvägen för att fotografera några av de platser där sexklubbarna låg. Jag var på fem ställen, varav två vet jag visade film. Vissa byggnader fanns helt enkelt inte längre -- Nobelvägen 33, till exempel, bara finns inte. Där jag tror att nummer 33 kan ha legat finns en cykelbana... Någonstans där i krokarna låg i alla fall Villa Banaholm som den 10 januari 1971 annonserade "I dag stor sexgala med publikens medverkan".

Det var ganska blåsigt. Jag lägger ut bilder i kväll.

I övrigt har dagen bestått av två intressanta docentföreläsningar. Michael W Ross presenterade forskning om "The Internet and Sexuality into the Second Decade: From Old Myths to New Myths?" och Lars Plantin om "Föräldraskap och internet - Nya mötesplatser och informationsvägar kring det moderna föräldraskapet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar